Amos Academy

Mgr. Aneta Vávrová

0
Rated 0 out of 5
0 z 5 hviezdičiek (na základe 0 recenzií)
Operná speváčka učiteľkou chémie? To bude asi nejaký vtip. A možno nie. Anetka je živým dôkazom toho, že človek si môže naraz zamilovať aj dve také odlišné oblasti ako je hudba a chémia. A hoci sa po skončení štúdia učiteľstva chémie rozhodla ísť naplno za svojím speváckym a umeleckým snom (študovať konzervatórium), na chémiu nezanevrela a túži sa jej venovať aj naďalej. Chcela by odovzdávať svoje vedomosti a nadšenie z chémie iným a robiť z nej namiesto strašiaka pomocníka. Rada sa stane aj tvojou tútorkou a pomôže so všetkým, čo potrebuješ.

Projekt Amos Academy ma zaujal najmä preto, že je dostupný pre všetkých študentov, aj pre tých, ktorým rôzne okolnosti neumožňujú naplno sa vzdelávať v škole resp. nemajú blízko seba človeka, ktorý by im pri štúdiu pomáhal.

1.) Máte za sebou zaujjímavú prax v oblasti práce s mládežou. Povedzte nám o tom viac.

Moju prax by som nazvala skôr veľmi netradičnú 🙂 Po skončení vysokej školy som išla slúžiť do Arcidiecézneho centra pre mládež v Bratislave, kde som bola dva roky. V tomto centre prebiehajú rôzne druhy neformálneho vzdelávania a formácie mladých (napr. animátorská škola) a taktiež je to centrum prijatia, teda mladí sem kedykoľvek môžu prísť porozprávať sa, oddýchnuť si alebo zmysluplne tráviť čas. Vďaka tejto službe som mohla vidieť svet mladých z trochu inej perspektívy – osobnejšej a priateľskejšej, menej formálnej. Mohla som vidieť, s akými problémami sa dennodenne stretávajú, čím žijú, aké majú priority, na čo sú citliví. Myslím si, že je to veľmi cenná skúsenosť aj do pedagogickej praxe, nakoľko dobrý učiteľ by mal poznať svet svojich študentov, aby sa im dokázal lepšie priblížiť, chápať ich a tým pádom aj efektívnejšie viesť. Z podobného hľadiska vnímam aj moje terajšie štúdium na konzervatóriu, kde môžem byť spolužiačkou vekovej skupine študentov, ktorej inde môžem byť učiteľkou a celkovo vnímať tento stredoškolský svet z pozície študentky. Veľa sa učím od našich pedagógov, ktorí sú mi v mnohom vzorom. Vrátiť sa na strednú školu po skončení vysokej je naozaj krásna skúsenosť a odporúčala by som ju každému 🙂

2.) Myslíte, že môže byť online vzdelávanie rovnako kvalitné, ako učenie sa v školských laviciach?

Pokiaľ máme na mysli skupinové vzdelávanie (celá trieda), tak tu podľa môjho názoru nič nenahradí osobný kontakt naživo. Pri väčšom počte študentov je náročné udržať pozornosť študentov a zaistiť aby boli naplno prítomní na hodine. V tomto veľmi pomáha práve fyzická prítomnosť, že niekam prídem a vnímam naplno ľudí a dianie okolo seba. Určite však má online vyučovanie aj výhody, ale pre mňa sa nevyrovná vzdelávaniu naživo.
Ak však hovoríme o individuálnom vzdelávaní/tútoringu tu už je tých výhod viacej a naozaj sa môže veľmi priblížiť učeniu naživo, pre niektorých žiakov môže byť dokonca výhodnejšie (časovo, priestorovo – cítia sa komfortnejšie a tým pádom sa im aj lepšie učí). V online priestore máme dnes už kopec možností, takže sa tam dá vyučovať veľmi kvalitne, ak je snaha z obidvoch strán. Avšak, myslím, že je to veľmi individuálne, tak ako študenti – každému vyhovuje niečo iné, záleží na učiteľovi ako s tým pracuje.

3.) Čo je chémia vo vašich očiach? Kde všade sa s ňou stretávame? Prečo je dôležitá?

Na túto otázku asi každý chemik odpovie, že chémia je všade okolo nás, napriek tomu, že v škole ju mnohí vnímajú ako niečo vedecké, odohrávajúce sa len v laboratóriu a vzdialené bežnému životu. A pritom s ňou žijeme neustále. Keď si čítame zloženie potravín či kozmetiky, všetko sú to chemické zlúčeniny; v kuchyni keď varím, pečiem prebiehajú tam rôzne chemické procesy, rovnako ako v prírode a najmä v našom tele. Všetko okolo nás, vrátane nás je zložené z chemických prvkov a zlúčenín. Chémia nám pomáha tomu lepšie porozumieť a tak si v mnohom uľahčovať život. Vďaka nej môžme byť viac fascinovaní svetom okolo nás, ale aj rozumieť lepšie svojmu telu resp. procesom, ktoré sa v ňom odohrávajú.

4.) Prečo ste sa rozhodla doučovať a pomáhať študentom v projekte Amos Academy?

Hľadala som miesto, kde by som mohla odovzdávať svoje vedomosti a nadšenie z chémie.
Projekt Amos Academy ma zaujal najmä preto, že je dostupný pre všetkých študentov, aj pre tých,ktorým rôzne okolnosti neumožňujú naplno sa vzdelávať v škole resp. nemajú blízko seba človeka, ktorý by im pri štúdiu pomáhal. Preto ma teší, že tu môžem byť pre študentov nielen učiteľkou, ale tútorkou/ mentorkou a podporovať študentov v ich celkovom rozvoji.

Galéria

Rezervačný kalendár

Recenzie tútora

Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne recenzie. Buď prvý, kto ju napíše.