Amos Academy

Mgr. Matej Hlôška

0
Rated 0 out of 5
0 z 5 hviezdičiek (na základe 0 recenzií)
Matej je alternatívec duchom aj telom. Z veľkomesta odišiel žiť a bývať do prírodou obklopenej dedinky. Má bohaté životné skúsenosti. Vyštudoval Katedru geológie a paleontológie na Univerzite Komenského v Bratislave, takže vo fyzike je naozaj doma. Zameriava sa na žiakov a študentov s rôznymi poruchami, nevynímajúc ADHD a ADD.

1. Aké sú Vaše skúsenosti s doučovaním všeobecne?

Doučujem s prestávkami od roku 1989, spravidla druhý stupeň, najmä matematiku a angličtinu, ale aj ďalšie veci. Isté obdobie to bol aj dejepis.
Sám som na druhom stupni potreboval doučovanie z matiky. V tom čase ešte povedomie o ADHD a rozličných “dis” neexistovalo.

2. Myslíte, že môže byť online vzdelávanie rovnako kvalitné, ako učenie sa v školských laviciach?

Online doučovanie je nová vec, má to veľa nevýhod, ale treba sa s tým popasovať a využiť výhody s tým spojené. Určite je to pre mňa veľká výzva a teším sa na to.

3. Prečo je matematika a fyzika pre mnohých žiakov postrach? Myslíte si, že je to len zbytočný predsudok alebo oprávnená obava?

Detský mozog nie je schopný takej abstrakcie, ako u dospelých. Decká necítia potrebu riešiť rovnice a krátiť zlomky. Aj slovné úlohy z jednoduchších vecí sú v učebniciach a testoch koncipované vyslovene zákerne, je tam veľa rozličných sugestívnych chytákov, akoby nestačilo, aká je matematika neatraktívna a náročná. Už na druhom stupni sa matematika dostáva na úroveň, ktorú 99,9 percenta populácie nikdy v živote nebude potrebovať. Niekde od trojčlenky, zlomkov a percent vyššie je potreba matematiky diskutabilná. Hovorím o aritmetike, nie o geometrii, tá je dôležitá a aj viac aplikovateľná v bežnom živote.

4. Prečo ste sa rozhodol doučovať a pomáhať študentom v projekte Amos Academy?

Robil som to vždy rád, je to dobrý pocit, keď sa decko menej trápi v škole a má pozitívne výsledky.

 

Galéria

Rezervačný kalendár

Recenzie tútora

Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne recenzie. Buď prvý, kto ju napíše.