1.) Aké sú Vaše skúsenosti s doučovaním všeobecne?
Doučovala som v podstate už na základnej škole spolužiakov, išla mi dobre matika a že vraj som ju vedela dobre vysvetliť. Učila som na SOŠ, kde som učila automechanikov odborné strojárske predmety, fyziku aj informatiku. Druhú atestáciu z pedagogiky som robila práve na tému e-learning, ako učiť študentov, ktorí sú dlhodobo PN, alebo sa učia dištančnou formou. Po 20 rokoch v školstve, kde som robila 12 rokov zástupkyňu riaditeľky som školstvo opustila. Teraz sa venujem odbornej práci, robím revízneho technika. Keďže táto práca je nárazová a mne chýba kontakt so študentami, ten ich výraz v očiach, keď pochopia látku, keď sa tešia, že porozumeli danej téme, som sa rozhodla, že sa k učeniu vrátim. Síce nie do školstva, ale takto v on-line svete.
2.) Myslíte, že môže byť online vzdelávanie rovnako kvalitné, ako učenie sa v školských laviciach?
Podľa môjho názoru, on-line vzdelávanie môže byť rovnako kvalitné ako prezenčné vzdelávanie, keď je dobre pripravený tútor alebo učiteľ. Okrem odbornej prípravy je dôležité aj technické zabezpečenie (PC, wifi, tabuľa, a pod).
3.) Prečo je matematika a fyzika pre mnohých žiakov postrach? Myslíte si, že je to len zbytočný predsudok alebo oprávnená obava?
Myslím si, že je to jednoznačne zbytočný predsudok, ale veľkú mieru v tom zohráva učiteľ. Najmä jeho prístup ku žiakom, ako sa venuje žiakom, ako vie vysvetľovať.
4.) Prečo ste sa rozhodla doučovať a pomáhať študentom v projekte Amos Academy?
Dopad pandémie na vzdelávanie žiakov je veľký, verím, že nie každému sa dostalo požadované vzdelávanie, že niečomu neporozumeli, nebol čas sa tomu venovať viac a tak považujem doučovanie za potrebné. A to, že žiaci nemusia za doučovanie doplácať, že štát a EÚ prebrali zodpovednosť na vlastné plecia sa mi zdá ako veľký počin.