1.) Čo vás viedlo k tomu stať sa učiteľkou?
Profesiu učiteľky som si vybrala v prvom rade preto, že sama sa rada učím a spoznávam nové veci. Skvelý pocit je, keď svoje vedomosti môžem sprostredkovať študentom. Táto práca ma veľmi baví, takže viem, že som si vybrala dobre. So študentmi si budujem priateľský vzťah a v takejto atmosfére sa nadobúdajú vedomosti príjemne a prirodzene.
Dá sa povedať, že učiteľstvo mám tak trochu „v krvi“, keďže viacero členov mojej rodiny sa venuje, alebo venovalo učiteľstvu.
2.) Ako dlho môže trvať naučiť sa hovoriť cudzím jazykom plynule?
Na túto otázku nie je možné odpovedať s úplnou presnosťou. Platí však, že ak jazyku pravidelne venujeme čas a vynaložíme potrebné úsilie, výsledky sa určite dostavia. Závisí od snahy, intenzity učenia sa, motivácie. Každý z nás je originálny a výnimočný, preto je rýchlosť dosiahnutia plynulosti hovorenia v cudzom jazyku individuálna. Samozrejme, existujú štandardizované tabuľky s počtom hodín štúdia, ktorý je potrebný na dosiahnutie jednotlivých úrovní, avšak aj tieto údaje sú iba približné.
3.) Kde všade sa podľa vás dá angličtina využiť v bežnom živote? (kde ste ju využila vy a cítila ste pocit šťastia že ju ovládate).
Angličtina je nazývaná svetovým jazykom a má to svoj dôvod. Dohovoríme sa s ňou v cudzine a ak ju dostatočne ovládame, nemáme problém si vyhľadať informácie skoro o čomkoľvek. Veľmi podstatné je, že jej ovládanie predstavuje veľké plus aj v pracovnom živote, na čo je dobré myslieť už počas štúdia na škole. Jednoducho, otvoríme si ňou dvere do sveta. Investícia času a námahy do učenia sa angličtiny sa určite vyplatí. Na toto všetko som prišla na základe vlastných skúseností.
4.) Čomu by sa mali študenti vyvarovať pri učení sa cudzieho jazyka?
Pri učení sa cudzieho jazyka je dôležité postupovať od jednoduchšieho k zložitejšiemu. V praxi to znamená, že na to, aby sme sa mohli s niekým rozprávať, prečítať si knihu, či pozrieť si film v cudzom jazyku, musíme dosiahnuť potrebnú úroveň daného jazyka. Veľa ľudí túto skutočnosť ignoruje a nepripúšťa si svoju reálnu úroveň. Pri nezvládnutých základoch sa mnohí snažia urobiť rýchly pokrok a hneď si osvojiť pre nich neprimerane náročné učivo či jazykové schopnosti. Prečo by sa tomu mali študenti vyvarovať? Pretože ignorovanie osvojenej jazykovej úrovne vo väčšine prípadov prinesie nechuť a frustráciu k učeniu sa. Naopak, ak budeme nadobúdať vedomosti v správnej postupnosti, od základnej po pokročilejšie úrovne jazyka, bude nám to prinášať radosť a ďalšiu motiváciu.