Peter Ľuba doučuje pre Amos Academy online tútoringové centrum od novembra 2021 a my sme veľmi radi, že máme v projekte tak inovatívneho a zodpovedného tútora. Naši študenti sa na jeho hodinách cítia dobre a angličtina je pre nich omnoho jednoduchšie zvládnuteľná, povedané ľudským jazykom.
Peter vyštudoval na Karlovej univerzite v Prahe odbor Anglistika a amerikanistika (Bc.) a Anglofónní literatury a kultury (Mgr.). V súčasnosti pokračuje na doktorandskom stupni štúdia. S lektorovaním anglického jazyka má bohaté skúsenosti, čo potvrdzuje jeho odbornosť a profesionalitu:
2018 – Lektor business angličtiny pre AVS New Technologies Ltd.
2018-2019 – Lektor angličtiny pre Threshold Training Associates (Praha)
Kurzy všeobecnej angličtiny, business angličtiny, individuálny jazykový koučing vo firmách v Prahe:
– ČSOB (business English)
– KPMG, (English for finance and business usage)
– Kaufland,
– O2, (business English)
– Team Prevent Santé (lekári, medical English)
V roku 2021 Nadační fond Viléma Mathesia pro rozvoj anglo-amerických studií v Praze mu udelil 1. cenu v kategórii Anglofonní literatury a kultury za akademický rok 2020-2021 za mimoriadnu diplomovú prácu s názvom Ralph Waldo Emerson, Friedrich Nietzsche, John Dewey, and the Creative Reader.
V roku 2021 začal doktorandské štúdium na Karlovej univerzite v Prahe s témou Neo-idealizmus, pragmatizmus, kreativita: Filozofie prúdenia, pohybu, percepcie a tvorivosti pre literárnu analýzu 21. storočia s Prof. David Lee Robbinsom, PhD. (Yale).
O Amos Academy napísal:
Amos Academy je inovatívny vzdelávací projekt, ktorý kladie dôraz na kľúčové aspekty edukácie, ako je individualizácia vzdelávania a rozvoj individuality žiaka v čo najkomplexnejšej a najširšej forme. Stretnutia prebiehajú v bezpečnom a podporujúcom online priestore, kde má žiak a tútor možnosť pracovať tempom, ktoré si nastavujú obaja po dohode a neustále túto rýchlosť/náročnosť práce upravujú podľa aktuálnych potrieb žiaka.
Online prostredie, kde tútor žiaka sprevádza podporujúco a individuálne, vytvára ideálne podmienky na čo najbohatší rozvoj širokého spektra kľúčových spôsobilostí. Ak má žiak medzery v pragmatickej jazykovej spôsobilosti, tútor sa po dohode s doučovanou osobou môže zamerať práve na túto oblasť. Ak je potrebné rozvíjať sociolingválne spôsobilosti, komunikačné kompetencie, alebo posilniť znalosti z gramatiky, hodina sa môže zamerať na tieto témy.
Žiak sa tiež v zmysle rozvoja metakognície a autoregulácie učí vnímať sám seba, pozorovať a rozpoznávať svoje potreby a tieto artikulovať tútorovi, ktorého úlohou je potom žiaka správne nasmerovať a sprevádzať ho cestou jazykového vzdelávania. Tútor nemôže túto prácu za žiaka vykonať, ale môže pri ňom/nej stáť pri každom kroku, úspechu, ale aj neúspechu, ktorý je tiež prirodzenou súčasťou procesu učenia. Pri individuálnej online výučbe je tiež výhodou, že žiak nie je pod tlakom okolia a je preto otvorenejší viac intelektuálne riskovať, menej sa obáva urobiť chybu, a ak ju aj urobí, má bezpečné a podporujúce prostredie, kde sa vďaka nej môže naučiť niečo nové.
Okrem podporujúceho prostredia a didaktickej flexibility založenej na veľkom spektre digitálnych nástrojov pre online vzdelávanie (aktuálne trendy v tzv. „Digital Humanities“) poskytuje online vzdelávanie v Amos Academy aj možnosť organizačnej flexibility. Tútor si nastavuje svoju časovú dostupnosť podľa svojich vlastných možností, no vzhľadom na individuálnu a cielenú povahu doučovaní sú obe strany otvorenejšie k úpravám rozvrhu a komunikácia je výrazne empatickejšia.
Amos Academy je projekt, ktorý rozvíja žiaka komplexne, dbá na tvorbu podporujúceho a bezpečného prostredia (žiak sa doučuje z pohodlia domova), vedie žiaka k seba-poznaniu, autoregulácii, rozvoju kľúčových spôsobilostí. Hlavným cieľom a víziou mojej spolupráce na tomto projekte je preto práve sprevádzanie žiakov smerom k čo najlepšej jazykovej spôsobilosti a k rozvoju ich (niekedy skrytého) potenciálu, ktorý má v sebe každý z nich, a ktorý v tomto tvorivom prostredí vedie žiaka k rastu v jeho/jej jedinečnej jazykovej originalite.
Peter, v mene Nadácie REF Vám ďakujeme za nasadenie, prínos a Vašu prácu pre žiakov/študentov Amos Academy.
„To, čo húsenica nazýva koncom sveta, učiteľ nazýva motýľom.“
Richard Bach
Za Tím Amos Academy spracovala Veronika Komárová
Hlavný cieľ projektu: Podpora študentov stredných škôl za účelom zlepšovania ich študijných
výsledkov a kompetencií
Trvanie projektu: 10/2020 – 09/2022
Miesto realizácie projektu: Banskobystrický kraj, Košický kraj, Nitriansky kraj, Prešovský kraj,
Trenčiansky kraj, Trnavský kraj, Žilinský kraj.
Typ projektu: Dopytovo-orientovaný projekt
Riadiaci orgán: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Sprostredkovateľský orgán: Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR
www.ludskezdroje.gov.sk www.esf.gov.sk www.minedu.sk